Wat moet ik weten voordat ik een website laat maken?

Wat moet ik weten voordat ik een website laat maken?

Je kunt er tegenwoordig niet meer omheen; het hebben van een website is hét visitekaartje voor jouw bedrijf. Je kunt jouw dienst of product sneller verkopen en bent ten slotte beter vindbaar voor jouw doelgroep. In de huidige pandemie besluiten steeds meer lokale ondernemers over te gaan op een website. Omdat veel winkels gesloten waren, moeten ondernemers hun product of dienst toch op een bepaalde manier onder de aandacht brengen. Maar wellicht heb jij als ondernemer nog geen website laten maken. Misschien ben je in overweging dit wel te doen, maar wat moet je dan allemaal weten? voordat je besluit wel te gaan investeren; leggen wij jou uit waar je precies in moet investeren. 

Besteed je geld in een goed CMS 

Een gemakkelijk te gebruiken CMS is belangrijk voor het design van jouw website, maar ook de snelheid en de gebruiksvriendelijkheid spelen hierbij een rol. Een CMS gaat vaak gepaard met een CRM. Een CRM helpt bij het beheren van klantsystemen. Het ondersteunt verkoopbeheer en faciliteert marketing-werkzaamheden. Over het laatste punt vertellen wij jou zo meer. 

Investeer in een goede webhosting 

Nu het design staat en het CMS bepaald is, moet jouw website nog ‘in de lucht.’ Dit wil zeggen dat de website online actief is en dat mensen jou kunnen vinden via de website-URL en in verschillende zoekmachines. De investering in hosting wil zeggen dat je betaalt voor web-licenties en supportbeheer. Met support wordt gedoeld op het bijhouden van de website omtrent technische aspecten, website-snelheid en het online houden van de website. 

Online marketing biedt de oplossing voor online vindbaarheid 

Nu jouw website online staat, is het van belang dat mensen jouw producten of dienst kopen. Hiervoor moet je vindbaar zijn. ‘Online vindbaarheid’ is hierbij van essentiële waarde. Dit kan op verschillende manieren met behulp van verschillende disciplines.  Een eerste optie is het vindbaar zijn in de zoekmachines. Dit kan met behulp van twee mogelijkheden: organische vindbaarheid en Google Advertisement. Beide hebben zo zijn voordelen, maar mits je het uitbesteed kost het in beide gevallen geld. Ten tweede is het inzetten van e-mail marketing een interessante optie om loyaliteit te creëren bij jouw huidige klanten. Zo behoud je jouw producten of diensten onder de aandacht wat zorgt voor een betrouwbare klanten-database.  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *